tisdag, oktober 03, 2006

Varför är jag inte i Bengtsfors?

Ja, varför? Det finns det ju andra som är. Folk som strövar omkring på Bengtsfors gator. Folk som köper en Pucko i Bengtsfors gatukök. Folk som strövar och klunkar Pucko i fagra, väna Bengtsfors. Varför gör inte jag detsamma? Och varför gör inte du det? Fundera på det ett tag. Koka en burk majskorn, ta en näve och fundera. Allt du gör och allt du tänker, skulle du lika gärna kunna göra och tänka i Bengtsfors. Eller hur?

Nu tänker säkert någon: Men jag som jobbar som såsförmedlare på Globen i Stockholm då? Det finns ju ingen Globen i Bengtsfors! Nej, det gör det inte min vän, men betänk samtidigt att såsförmedlare är ett riktigt idiotjobb så du kan men gott samvete hitta en annan syssla, och den hittar du lämpligen i Bengtsfors.

/ J

1 kommentar:

Fredo sa...

Fockin ey, säger jag då. Bengtsfors låter som Åmål men är inte Åmål. Men kanske Vimmerby i alla fall. Tat lugnt med strängarna. Och banden.