tisdag, september 19, 2006

Cyklar och annat löst folk

Alla har vi drömmar. En del drömmer om världsherravälde, andra om ost. Glenn vill ha en ny granne, Esmeralda en hjulångare med en grogg i.
Det som förenar oss alla är att vi inte är särskilt imponerade av den lilla sjöjungfrun i Köpenhamn. Den Stora sjöjungfrun, ja det hade varit annat det!
Vi går vidare i livet och märker snart att alla mer och mer börjar likna Börje Salming. Hur det går till forskas det rätt lite om, men inget tyder på att det är sant…
Pojkbandens tid är över. Ja, det kunde vi alla läsa i vår dagbok igår. Men är det sant och relevant? Ja, möjligen var det inte så viktigt att det var värt sin plats i din dagbok men ändå, sant är det nog. Uggleband kommer dock starkt.

Min hatt den tog tre tanter, tre tanter tog min hatt
Och var det ej tre tanter, så vem har tatt min hatt?


/ J

1 kommentar:

Marianns Blogg sa...

På tal om cyklar så skulle du se centralstationen här i Uppsala. Det är rena kaoset.

Själv cyklar jag gärna när jag inte skriver på min blogg. Där kan du läsa kritik mot pressen.

Besök också gärna min hemsida http://alidabok.net

Lycka till!