lördag, januari 13, 2007

Nu är det kokta koket kokt!

Luddsamlare Hans von Ballkongdoft gick värdigt stigen fram mot kurortens entré. Han neg artigt mot postlådan, öppnade dörren, knäppte gylfen och steg in.
- God aftonsylt fine Herr Greve, utbrast portiern. Vad för en så bedårande skapelse till vårt enkla hälsologement?
- Jo, mitt vänstra vristpar brister när jag jag rimmar på fänkål. Jag har fått kvast i maten och majs i blasten, och när jag sålde ost härförleden åkte ena ljumsken av framlänges så mitt bästa fikon dog. Sålunda är jag i behov av lite av varje samt ett uns etcetera.
- Aj, aj aj... Det tog tyvärr slut redan innan vi hade något. Istället kan vi erbjuda vår fromma aristokrat ett kok stryk med toktanten i hallen och en bit av Malta. Kan det vara något?
- Nä, sa Greven och köpte en liten korv.


/ J

Inga kommentarer: